OLTU İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
DÖGEP KASIM AYI ETKİNLİĞİ
EYLEM KONUSU: Eğitim Alanındaki Çalışmaları İle Öne Çıkan Ülkelerin Eğitim ve Din Eğitimi İle Politika ve Uygulamalarının İncelenmesi ve Müzakere Edilmesi.
EYLEM TÜRÜ: Kitap ve makale okuma, müzakere etme ve değerlendirme.
PAYDAŞLAR: İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ilçemizdeki tüm lise , ortaokul ve ilkokul DİKAB öğretmenleri
KATILIMCI SAYISI: 16
ETKİNLİK ÖZETİ:Milli Eğitim Bakanlığı Din Öğretimi Genel Müdürlüğü´nce hazırlanan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenleri Gelişim Eylem Planı (DÖGEP) kapsamında, DÖGEP Kasım ayı faaliyetleri, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerimizin katılımı ile İlçemiz Kız Anadolu Lisesi Müdürü İlhami ŞAHİN başkanlığında gerçekleştirildi.
DÖGEP Kasım ayı etkinliği kapsamında; Eğitim ya da din eğitimi derken, bu eğitimin muhatapları kim, anlatanı / aktaranı kim ve bu eğitim nasıl bir ortamda / dünyada yapılıyor? sorularına verilecek cevaplar ideal bir eğitim anlayışına ulaşmamızı sağlayacaktır düşüncesi çerçevesinde;
Modern dünya nasıl bir dünya? Kapitalist, seküler, İnsan insanın kurdu olduğu, bu dünyayla bizim ilişkimiz nedir? Dünya’nın bu durumu hoşumuza gidiyor mu? Geleneksel dünya ile modern dünya arasındaki farklar neler? “İnsan” nasıl bir insan? Nasıl bir başkalaşım yaşadı? Modern dünyada din ne hale geldi? Dinden ne anlaşılıyor ki, din eğitiminden ne anlaşılsın? Soruları müzakere edilmiş, bu soruların temelinde Francis FUKUYAMA’nın “ Tarihin Sonu ve Son İnsan” kitabı paylaşılmış ve değerlendirilmiştir.
Yapılan müzakere ve elde edilen paylaşımlar sonucunda; modern dünyada din, geleneksel anlamda “din” olgusundan uzaklaşmış ve siyasi bir otorite haline gelerek, insana huzur veren manevi / ruhi bir inanç olmaktan çıkmış ve devletlerin siyasi amaçlarına hizmet eden bir ideoloji haline gelmiş olduğu dile getirilmiştir. Dolayısı ile, böyle bir dinin dünyaya ve insana huzur getirmesinin mümkün olmayacağı görüşü belirtilmiştir. “Din” ve “Dünya”nın bu durumundan rahatsızlık duyan insanlar eğitim ve idealde dine yönelecektir. Aksi halde; insanın ve dünyanın dine ihtiyacı kalmamış olduğu düşüncesi vurgulanmış olup, Francis FUKUYAMA’nın “ Tarihin Sonu ve Son İnsan” kitabında belirttiği üzere, kapitalizm ile birlikte “tarihin sonu” gelmiştir görüşüne dikkat çekilmiştir.
Müzakere sonucundan yola çıkılarak, Müslüman bireyler olarak, sormamız gereken sorular ve cevapları belirlenmiştir.
· Din gerekli midir, mümkün müdür?
Bu soruya “evet” diyorsak; yapılması gereken alternatif bir eğitim ve yaşam biçimi ortaya koymak zorundayız.
· Bu nasıl olacak?
Eğitim/ dini eğitim/din “konuşulan” bir şey olmaktan çıkarılıp, “yaşanılan” bir şey haline getirilecek. Bununda; ülkemizi Müslüman bir belde haline getiren Yunusların, Ahmed Yesevilerin, Mevlanaların, Hacı Bektaşların yolundan giderek, İslam’ın tasavvufi boyutunu öne çıkarıp, toplum olarak birlikte yaşayarak gerçekleşebileceği belirtilmiş ve böyle bir yaşamın vahşi dünyaya tek alternatif olabileceği görüşü benimsenmiştir.