2019-2020 DÖGEP EKİM AYI FAALİYETLERİ
387
14:01
23.10.2019

EKİM AYI DKAB ÖĞRETMENLERİ GELİŞİMİ PROGRAMI EYLEM RAPORU

EYLEM KONUSU: Öğrencilerin sevgi, saygı, adalet, nezaket, dürüstlük, hoşgörü, aidiyet,

onur, değerlere saygı, farklılıkları fark ve tolere etme, hatadan ders alma, ödül ve ceza, güven,

paylaşma, işbirliği, iletişim, sorumluluk, yönetme ve yönetilme, empati, istikrar vb. hayatın

bir parçası olduğunu fark etmelerine ve bu duyguları kazanmalarına yardımcı olmaya yönelik

materyal hazırlama atölye çalışması.

YÖNTEM/TEKNİK: Atölye Çalışması Gerçekleştiriyoruz.

ETKİNLİK ÖZETİ:

Milli Eğitim Bakanlığı Din Öğretimi Genel Müdürlüğü'nce hazırlanan Din Kültürü ve

Ahlak Bilgisi Öğretmenleri Gelişim Eylem Planı(DÖGEP) projesi kapsamında Ekim ayı

faaliyetleri için Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerimizin katılımı ile gerçekleştirildi.

Öğrencilerin sevgi, saygı, adalet, nezaket, dürüstlük, hoşgörü, aidiyet, onur, değerlere

saygı, farklılıkları fark ve tolere etme, hatadan ders alma, ödül ve ceza, güven, paylaşma,

işbirliği, iletişim, sorumluluk, yönetme ve yönetilme, empati, istikrar vb. hayatın bir parçası

olduğunu fark etmelerine ve bu duyguları kazanmalarına yardımcı olmaya yönelik konularla

ilgili atölye çalışması yapıldı.

Yukarıdaki başlıklardan seçilen konularla ilgili afiş yarışması yapılıp seçilen afişlerin

okulun uygun yerlerine asılarak öğrencilerin dikkatlerinin çekilmesi sağlanmış olacaktır.

Herhangi bir konu seçilir. Örneğin adalet konusu. Öğrencilere başınıza adaletsiz bir

durum gelse neler hissedersiniz diyerek empati kurdurulur ve düşüncelerini kağıda yazmaları

istenir. Sonra tahtaya çıkartılarak okumaları istenir. Kavram tartışılarak önemi vurgulanır.

Öğretmen her öğrenciye yeşil ve kırmızı renkte durum kartları dağıtır ve öğrencilerden

düşündüklerini kartlarla ifade etmelerini ister. Yeşil renkli kartlar "yapabiliyorum" , kırmızı

renkli kartlar ise "yapamıyorum" düşüncesini temsil eder. Öğretmen öğrencilerden

yazdıklarını kimseyle paylaşmamasını ve kendilerine karşı dürüst cevap vermeleri yönünde

telkinde bulunur. Burada amaç öğrencinin "Hoşgörü" değerine gerçekten sahip olup

olmadığını kendisinin fark etmesidir. Öğrencilere sırayla sorarak düşüncelerini uygun kartlara

gerekçesini açıklayarak yazmalarını ister. Örneğin; "Kesinlikle haklı olduğum halde

muhatabımı hoş görüp affediyorum" durumunu öğrencilere söyledikten sonra öğrenciler

yapabiliyorsa bunu yeşil renkli durum kartına "yapabiliyorum, çünkü???.." şeklinde

yazar; eğer yapamıyorsa bunu kırmızı renkli kartona "yapamıyorum çünkü?????"

ifadesiyle açıklar. . Öğretmen öğrencilerden sorun yaşadıkları noktalara çözüm bulmalarını ister.

Böylece öğrenciler düşünceleri üzerine düşünüp kendilerini eleştirme olanağı bulurlar.

21-10-201921-10-2019

Yayın Tarihi: 23.10.2019