EKİM AYI DKAB ÖĞRETMENLERİ GELİŞİMİ PROGRAMI EYLEM RAPORU
EYLEM KONUSU: Öğrencilerin sevgi, saygı, adalet, nezaket, dürüstlük, hoşgörü, aidiyet,
onur, değerlere saygı, farklılıkları fark ve tolere etme, hatadan ders alma, ödül ve ceza, güven,
paylaşma, işbirliği, iletişim, sorumluluk, yönetme ve yönetilme, empati, istikrar vb. hayatın
bir parçası olduğunu fark etmelerine ve bu duyguları kazanmalarına yardımcı olmaya yönelik
materyal hazırlama atölye çalışması.
YÖNTEM/TEKNİK: Atölye Çalışması Gerçekleştiriyoruz.
ETKİNLİK ÖZETİ:
Milli Eğitim Bakanlığı Din Öğretimi Genel Müdürlüğü'nce hazırlanan Din Kültürü ve
Ahlak Bilgisi Öğretmenleri Gelişim Eylem Planı(DÖGEP) projesi kapsamında Ekim ayı
faaliyetleri için Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerimizin katılımı ile gerçekleştirildi.
Öğrencilerin sevgi, saygı, adalet, nezaket, dürüstlük, hoşgörü, aidiyet, onur, değerlere
saygı, farklılıkları fark ve tolere etme, hatadan ders alma, ödül ve ceza, güven, paylaşma,
işbirliği, iletişim, sorumluluk, yönetme ve yönetilme, empati, istikrar vb. hayatın bir parçası
olduğunu fark etmelerine ve bu duyguları kazanmalarına yardımcı olmaya yönelik konularla
ilgili atölye çalışması yapıldı.
Yukarıdaki başlıklardan seçilen konularla ilgili afiş yarışması yapılıp seçilen afişlerin
okulun uygun yerlerine asılarak öğrencilerin dikkatlerinin çekilmesi sağlanmış olacaktır.
Herhangi bir konu seçilir. Örneğin adalet konusu. Öğrencilere başınıza adaletsiz bir
durum gelse neler hissedersiniz diyerek empati kurdurulur ve düşüncelerini kağıda yazmaları
istenir. Sonra tahtaya çıkartılarak okumaları istenir. Kavram tartışılarak önemi vurgulanır.
Öğretmen her öğrenciye yeşil ve kırmızı renkte durum kartları dağıtır ve öğrencilerden
düşündüklerini kartlarla ifade etmelerini ister. Yeşil renkli kartlar "yapabiliyorum" , kırmızı
renkli kartlar ise "yapamıyorum" düşüncesini temsil eder. Öğretmen öğrencilerden
yazdıklarını kimseyle paylaşmamasını ve kendilerine karşı dürüst cevap vermeleri yönünde
telkinde bulunur. Burada amaç öğrencinin "Hoşgörü" değerine gerçekten sahip olup
olmadığını kendisinin fark etmesidir. Öğrencilere sırayla sorarak düşüncelerini uygun kartlara
gerekçesini açıklayarak yazmalarını ister. Örneğin; "Kesinlikle haklı olduğum halde
muhatabımı hoş görüp affediyorum" durumunu öğrencilere söyledikten sonra öğrenciler
yapabiliyorsa bunu yeşil renkli durum kartına "yapabiliyorum, çünkü???.." şeklinde
yazar; eğer yapamıyorsa bunu kırmızı renkli kartona "yapamıyorum çünkü?????"
ifadesiyle açıklar. . Öğretmen öğrencilerden sorun yaşadıkları noktalara çözüm bulmalarını ister.
Böylece öğrenciler düşünceleri üzerine düşünüp kendilerini eleştirme olanağı bulurlar.